Moderne Svømning på ny digital platform

Moderne Svømning har i næsten et halvt århundrede været den danske grundbog for god svømmeundervisning. Nu er Moderne Svømning blevet til en digital platform, der indeholder mere end 250 videoer med aktivitetsforslag, grafiske illustrationer og beskrivelser, som skal skabe inspiration, udvikling og et solidt vidensgrundlag for undervisning i vand.

Grundfærdighederne er blevet opdateret og relateret direkte til stilarterne samt til et helt ny afsnit om livredning, der er lavet tydelige koblinger mellem teori og god praksis, og med angang til mere end 250 videoer, giver platformen nu et væld af muligheder og inspiration til god undervisning i grundfærdigheder, stilarter og livredning.

Med den nye 'Moderne Svømning' ønsker Dansk Svømmeunion give undervisere i svømmeklubber, studerende på læreruddannelserne, undervisere i grundskole og på videregående uddannelser med flere, et værktøj til udvikling af egen svømmeundervisning.

Den nyeste viden og inspiration - altid lige ved hånden

Den nye platform for Moderne Svømning giver mulighed for altid at have adgang til opdateret viden og forslag til aktiviteter - brug Moderne Svømning på din smartphone, din tablet eller på din lap-top, når du fx er på farten, i klublokalet, til undervisningen og der hjemme. Det giver det bedste udgangspunkt for at skabe en lærerig og sjov undervisning i bassinet.

Naviger nemt rundt og skab sammenhængen undervisning

Platformens er opbygget så der skabes en tydelig og naturlig sammenhæng mellem de enkelte kapitler, så det eksempelvis er lettere at koble grundfærdigheder, stilarter og pædagogik. I den nye udgave af Moderne Svømning er stilarterne bygget op om grundfærdighederne, hvilket betyder, at du let kan veksle mellem aktiviteter inden for eksempelvis butterfly og vejrtrækning eller balance og crawl. Både afsnittene om grundfærdigheder og stilarter er inddelt i niveauer, der giver aktiviteter til alle trin i arbejdet med at lære børn at svømme.

”MODERNE SVØMNING ER BLEVET DIGITALISERET OG DEN NYE PLATFORM VIL VÆRE MEDVIRKENDE TIL AT LØFTE UNDERVISNINGEN I VAND TIL ET HELT NYT NIVEAU. VI ER MEGET STOLTE AF RESULTATET OG VI HÅBER, AT SVØMMEKLUBBER, UNDERVISER OG ANDRE VANDGLADE PERSONER VIL FÅ STOR GLÆDE AF DET NYE VÆRKTØJ.”
Stine Sørensen, Bestyrelsesmedlem i Dansk Svømmeunion

Alle skal have adgang til den nyeste viden om god svømmeundervisning

Dansk Svømmeunion ønsker at så mange svømmeklubber, trænere, undervisere, skoler og studerende som muligt får adgang til at bruge Moderne Svømning. Derfor har vi sat let administration og gode priser i centrum.