Skole OL Svømning 2019

25. januar 2019
Skal jeres 4. og 5.klasser med til Skole OL Svømning i år?

Afhold nemt konkurrencen som en del af jeres svømmeundervisning, eller tilmeld jer til et lokalstævne i jeres kommune. Så er I med i kampen om den ærefulde sejr og de eftertragtede pladser ved Skole OL finalen i Aarhus, juni 2019.

Hvert år samler Skole OL tusindvis af forventningsfulde skoleelever til konkurrencer i forskellige sportsgrene, med fokus på fællesskab, færdighed og fairplay! Fælles for alle sportsgrene i Skole OL er, at HELE klassen konkurrerer sammen som ét hold.

Skole OL Svømning er Danmarks største svømmedyst for alle landets 4.klasser og 5.klasser, og bidrager hvert år til, at tusindvis af skoleelever får gode og sjove vandoplevelser.

Afhold konkurrencen i egen svømmeundervisning (tast selv)

Alle landets 4.klasser og 5.klasser kan, frem til den 5. maj 2019, deltage i konkurrencen om at blive den klasse, der svømmer længst på 20 minutter. Reglerne er simple og I bestemmer selv, hvilken dag I konkurrerer. Det eneste krav er, at I tilmelder klassen på skoleol.dk og senest den 5. maj 2019, indsender jeres resultat.

De 4.klasser og de 5.klasser, som svømmer flest meter i gennemsnit pr. elev i klassen, kvalificerer sig til Skole OL finalen i Aarhus.

Deltag i et lokalstævne i jeres kommune

Er der et lokalstævne i jeres kommune, så har I mulighed for at tilmelde jeres 4.klasser og 5.klasser til det på www.skoleol.dk, hvor I finder listen over lokalstævner. Til lokalstævnet skal jeres klasse dyste mod andre klasser fra skoler i jeres kommune. Der dystes i det vi kalder ’Svømningens 10-kamp’, hvor eleverne skal prøve kræfter med elementer fra svømning, livredning og meget andet.

Læs mere om Skole OL Svømning og tilmeld jer her.

Spørgsmål?

Har du spørgsmål eller søger du yderligere information, kan udviklingskonsulent i Dansk Svømmeunion, Tobias Marling, kontaktes på e-mail: tm@svoem.dk eller telefon: 5166 3982.